Dofinansowanie 5 tys zł z programu „Mój Prąd”– pytania i odpowiedzi

Program „Mój Prąd” zyskuje coraz większą popularność. Do tej pory zostało wypłaconych już 53 105 dofinansowań do projektów instalacji fotowoltaicznych, a dzięki programowi emisja CO2 została zredukowana o 238 672 000 kg/rok. [stan na 15.07.2020, źródło: strona główna programu]

Drugi nabór programu rozpoczął się 13 stycznia 2020 roku i potrwa do 18 grudnia 2020, lub do wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na ten cel. Warunkiem otrzymania dofinansowania jest podłączenie instalacji do sieci energetycznej oraz zainstalowanie tzw. licznika dwukierunkowego. Niezbędne jest także podpisanie umowy dwustronnej z dystrybutorem energii elektrycznej.

Uważamy że Program „Mój Prąd” musisz bardziej poznać, dlatego więc zebraliśmy najczęściej zadawane pytania, by móc kompleksowo rozwiać wszelkie wątpliwości. Skorzystaj z dofinansowania, zanim będzie za późno!

Kto jest odpowiedzialny za rozpatrywanie wniosków?

Instytucją odpowiedzialną za rozpatrywanie wniosków jest Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej z siedzibą w Warszawie.

Jaki jest cel Programu Mój Prąd?

Celem programu jest:

  •  Zwiększenie produkcji energii elektrycznej z mikroinstalacji fotowoltaicznych, jako odnawialnych źródeł energii, na terenie Polski (dotyczy wszystkich regionów) – planowana wartość wskaźnika osiągnięcia celu wynosi co najmniej 1 000 MW,
  • Zmniejszenie emisji CO2 w naszym kraju – planowana wartość wskaźnika osiągnięcia celu wynosi co najmniej 800 000 Mg/rok

Jaka jest kwota dofinansowania?

Na cel ten przeznaczone zostały środki finansowe w wysokości 1 000 000 000 (jednego miliarda) złotych polskich. [W budżecie projektu zostało do alokacji 735 832 642 zł – stan na 15.07.2020]. Maksymalna kwota wartości dofinansowania pozyskana przez jedną osobę fizyczną nie może przekroczyć 50% wartości instalacji i wynieść może maksymalnie 5 000 zł.

Dodatkowo, dotację w ramach tego programu można łączyć z tzw. ulgą termomodernizacyjną, a więc odliczaniem od dochodów wydatków na termomodernizację budynków jednorodzinnych (zakupu urządzeń, materiałów budowlanych, usług, które są związane z realizacją przedwsięwzięcia).

Czy dofinansowanie jest opodatkowane?

Pieniądze, które otrzymasz w ramach programu Mój Prąd nie są opodatkowane! Oznacza to, że w zeznaniu rocznym środków tych nie musisz wykazywać.

Kto może skorzystać z dofinansowania?

NFOŚiGW oferuje dofinansowanie do instalacji PV o mocy 2-10 kWp dla osób, które w okresie od 23.07 2019 roku stały się właścicielami instalacji fotowoltaicznych przeznaczonych do użytku prywatnego. Osoby, które w tym okresie rozbudowały istniejącą już instalację, nie mogą skorzystać z dofinansowania. Zgodnie z informacjami dostępnymi na stronie gov.pl jeśli inwestor jest właścicielem kilku segmentów jednorodzinnych, może wnioskować o dotację dla każdego z nich.

Czy można złożyć wniosek o dofinansowanie przez internet?

Od 31 marca 2020 roku wnioski w formie papierowej są odrzucane. Przyjmowane są tylko i wyłącznie te w wersji elektronicznej. Aby złożyć wniosek, należy posiadać profil zaufany, który założyć można poprzez system bankowości elektronicznej lub e-dowód. Należy przygotować wszystkie niezbędne dokumenty w wersji elektronicznej:

  • Kopię faktury za dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej z adnotacją „Zgłoszono do Programy priorytetowego Mój Prąd”,
  • Dowód zapłaty lub oświadczenie o wpłacie środków za fakturę,
  • Potwierdzenie montażu licznika dwukierunkowego i numer Punktu Poboru Mocy.

Należy zaznaczyć, że w przypadku odrzucenia wniosku istnieje możliwość ponownego wysłania/ dosłania niezbędnych dokumentów.

Uwaga! Teraz wszelkie formalności związane z dofinansowaniem z programu „Mój Prąd” możemy załatwić za Ciebie! Wystarczy, że wyrazisz na to chęć oraz wyślesz nam podpisane pełnomocnictwo.

———————————————————————————–

Chcesz skorzystać z dotacji? Skontaktuj się z nami – tel. +48 531 228 977.
Pozwól nam załatwić wszystko za Ciebie!

Więcej szczegółów na stronie programu https://mojprad.gov.pl/